Jak kogoś przedstawić po francusku? - dialog


Présenter quelqu'un en français [preząte kelkę ą frąse] - przedstawianie kogoś po francusku

DIALOGUE 1

  - Salut Michel! [saliu miszel] - cześć Michał!
 - Ah, salut, Paul! Comment ca va? [a saliu pol. komą sa wa] - A cześć Paweł, co słychać?
 - Ça va bien. Et toi? [ sa wa bję e tła] - mam się dobrze, a Ty?
 - Moi, je vais très bien, merci. [mła ż we tre bję mersi] - ja czuję się bardzo dobrze, dziękuję.
 - Qui est-ce? [ki es] - Kto to jest?
 - C'est Pauline, mon amie. Pauline, je te présente Michel, mon camarade de classe [ se polin mąnami. polin ży ty preząt miszel, mą kamarad dy klas] - To jest Paulina, moja przyjaciółka. Paulino, przedstawiam Ci Michała, mojego kolegę z klasy
 - Enchantée. [ąsząte] - miło mi Cię poznać.
 - Enchanté. [ąsząte] - miło mi Cię poznać.



VOCABULAIRE [wokabjuler] - słownictwo

Comment demander l'identité de quelqu'un? [komą demąder lidątite dy kelkę] - jak spytać o czyjąś tożsamość?

 - Qui est-ce ? [ki es] - Kto to jest?
 - C'est qui? [se ki] - Kto to jest?

Comment présenter quelqu'un? [komą preząte kelkę] - jak przedstawić komuś kogoś?

 - C'est Max, mon ami / mon camarade de classe [se max mąnami / mą kamarad dy klas] - To jest Max, mój przyjaciel / mój kolega z klasy.
 - C'est Sonia, mon amie / ma camarade de classe [se sonia mąnami / ma kamarad dy klas] - To jest Sonia, moja przyjaciółka / moja koleżanka z klasy
 - Voici Marie / Voila Mari...... [własi mari / włala mari] - oto Marysia
 - Je te présente.... [ży ty preząt...] - przedstawiam Ci.....
 - Je vous présente [ży wu preząt] - przedstawiam Panu / Pani.....

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KRAJE I NARODOWOŚCI

LICZEBNIKI 20-69